• De voetbalvereniging Oldenzaal is aankomende zondag te vinden op de eerste sport- en cultuurmarkt in Oldenzaal, locatie Thijcollege. Het bestuur van vvo vindt het belangrijk dat de club zich presenteert aan de inwoners van de gemeente.

De markt, met meer dan dertig organisatie, opent zijn deuren om 14:00 uur. De sportvelden, -zalen en school vormen het decor voor de sportieve en culturele middag.

In de aula is om twee uur de opening met demonstraties van verschillende sporten waarna een voorstelronde van alle deelnemers volgt. De wethouder Rob Chistenhusz opent daarna de markt.

De vv Oldenzaal is present op een van de sportvelden en organiseert voetbalclinics. Om 17:30 nadert het einde en is iedereen welkom in de sporthal voor de afsluiting. Die bestaat uit de trekking van een aantal hoofdprijzen van de loterij van die middag. En er is een recordpoging ‘droog sneeuwballengevecht’.

De organisatie is in handen van Boescoolfit en Boescultuur.

Onderstaand artikel berichtte Tubantia

Meer dan 30 organisaties op sport- en cultuurmarkt in Oldenzaal

OLDENZAAL - Meer dan 30 sport- en cultuurorganisaties uit Oldenzaal zijn zondag 24 september aanwezig op de eerste sport- en cultuurmarkt van BoesCoolFit en BoesCoolTuur. Doel: kinderen uit Oldenzaal enthousiasmeren voor sport.

Thijcollege wordt omgetoverd tot sport- en cultuurmarkt. In ieder klaslokaal staat een andere sportclub of cultuuraanbieder. Bennie Nordkamp, voorzitter van BoesCoolFit heeft hoge verwachtingen. „We hopen op ruim 500 kinderen die met hun ouders een bezoek komen brengen. De markt wordt bewust op een zondag gehouden, om zoveel mogelijk mensen de kans te geven langs te komen.” De basisscholen in Oldenzaal zijn al op de hoogte gebracht van de markt, die zich richt op kinderen van 4 tot 14 jaar. „Hoe jonger de bezoeker, hoe beter. Want als je vroeger begint met sporten, blijf je ook langer bij een club”, weet Nordkamp.

Sneeuwballen

De sport- en cultuurmarkt gaat zondag 24 september om 14.00 uur van start. Wethouder Rob Christenhusz verricht de opening.  Als afsluiter wordt een groot sneeuwbalgevecht gehouden. Niet met echte sneeuw, maar met sneeuwballen die gemaakt zijn van restafval. „De restdelen uit kussens worden normaal bij het afval gegooid, maar nu is het materiaal ingebonden tot een ronde, zachte bal”, aldus Nordkamp.

Doppenactie

Ook Henk Winkelhuis zet zich in voor de organisatie. De opbrengst van zijn doppenactie, waarmee hij doppen inzamelt en ze recyclet, komt geheel ten goede aan BoesCoolFit. „Dat levert een bedrag van 600 tot 700 euro op. Ja, fantastisch”, reageert Nordkamp.