• De vv Oldenzaal kreeg afgelopen donderdag wederom een groep vluchtelingen op bezoek uit Eritrea, Syrië, Irak en Somalië. Via het project sportief inburgeren maakten ze kennis met onze vereniging. Onder het genot van een kop koffie en krentenwegge konden de deelnemers zich eerst even opwarmen. Daarna kregen ze een rondleiding in het clubgebouw en op het sportpark.Sportief inburgeren bij vv OldenzaalDaarna was het tijd voor Hollandse spelletjes, zoals blik gooien, spijker poepen, sjoelen en ging het er fanatiek aan toe bij de voetbaltafel. Als afsluiting was er bingo.Sportief inburgeren bij vv Oldenzaal 1De voetbalvereniging Oldenzaal is een van de vijf sportverenigingen uit Oldenzaal die meedoet aan het project ‘sportieve inburgering’ van de gemeente. Een paar keer per jaar komen statushouders op bezoek om kennis te maken met de club. Een statushouder is een asielzoeker die als vluchteling wordt erkend en de vluchtelingstatus krijgt. Zij worden ook statushouder of vergunninghouders genoemd. Sport is een van de sleutels tot een succesvolle inburgering van deze groep. Het bestuur van de vvo besloot daarom deel te nemen aan het project.