• Nu we ons opmaken voor een nieuwe competitieronde en we allemaal ontzettend zin hebben om het veld op te gaan of langs de lijn voetbal te kijken, is het belangrijk dat we afspraken maken over hoe we ons bewegen en gedragen op het sportpark en in het clubhuis. Alleen samen kunnen we corona aan.

Het bestuur, de stichting, de sportparkbeheerder en de vrijwilligers van het clubhuis staan voor de grote uitdaging om onze accommodatie zo goed en zo veilig mogelijk in te richten.

Gezien de recente uitbraken in Oldenzaal, is het meer dan nodig dat we dit doen en ons er aan houden. Zoals Mark Rutte in zijn laatste persconferentie schetste, is het juist de vertrouwde, onderlinge omgeving waar nu de besmettingen ontstaan.

De KNVB en het NOC*NOF bieden elk protocollen aan voor verantwoord sporten. Het coronaprotocol van de vvo is gebaseerd op de richtlijnen en adviezen die hier in staan. Sommige adviezen zijn wellicht inkoppertjes, maar we vinden het toch belangrijk om ze te noemen.

We hebben gekeken naar de volgende onderwerpen:

*De basisregels

*Gedrag tijdens trainingen

*Gedrag tijdens wedstrijden

*Gedrag in het clubhuis en bestuurskamer

Als bestuur doen we een dringend beroep op ieders eigen verantwoordelijkheid. Alleen samen kunnen we corona aan.

Coronaprotocol voetbalvereniging Oldenzaal