• Corona update 27 januari 2022

Wat zijn de belangrijkste veranderingen?

• sportkantines mogen weer open tot 22:00u, clubhuis blijft voorsnog door de week dicht (zondag open)
    • competitie wordt hervat vanaf 29 januari (B categorie) en 5 februari ( A categorie)
    • publiek is weer toegestaan bij trainingen en wedstrijden tot 22:00u
    • kleedkamers, toiletten en douches mogen weer worden gebruikt
    • er zijn geen beperkingen voor de groepgrootte bij het voetbal
    • de basis regels blijven van kracht, iedereen dient zich daaraan te houden

Openingstijden clubhuis

Hoewel horecagelegenheden vanaf 26 janauri weer open mogen tot 22:00u, zal het clubhuis vooralsnog op doordeweekse dagen gesloten zijn.

Op zondagen is het clubhuis tot 20:00u geopend.

Hervatting voetbalcompetitie

Categorie B

Vanaf komend weekend worden de competities voor de elftallen in de B-categorie weer hervat. Dat betreft dus Oldenzaal 2, 3 en 4.

De speeldagenkalender voor deze categorie blijft ongewijzigd. Inhaalwedstrijden worden zoveel als mogelijk in de inhaalweekenden gepland.

Categorie A

Vanaf het weekend van 5/6 februari worden de competities voor elftallen in de A-categorie hervat. Dat betreft dus Oldenzaal 1. Over de wijze waarop deze competities worden uitgespeeld neemt de KNVB op vrijdag 28 janauri een besluit. Dat hangt af van de vraag of deze competities nog met een volledige nacompetitie kunnen worden afgewerkt. Uitgangspunt is het kunnen afwerken van deze competities met promoties en degradaties.

Publiek bij westrijden en toegang tot het clubhuis

Personen ouder dan 18 jaar moeten een geldig CTB kunnen laten zien en 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Bij het verplaatsen in het clubhis is een mondkapje verplicht.

Wat te doen bij afgelastingen door corona?

De KNVB heeft hier beschreven welke stappen genomen moeten worden bij corona besmettingen in een team/elftal.

Het verzoek aan de trainers en leiders is om kennis te nemen van dit artikel.

Als wedstrijden mogelijk afgelast / verplaats moeten worden, graag altijd contact opnemen met de wedstrijdsecretaris Jolanda van Dieren. Jullie zijn inmiddels via de APP geïnformeerd.